Sarah
Jaaa, we mogen ons artwork presenteren! Kijk dan naar hoe deze nieuwsbrief er nu uitziet! En de site is ook aangepast! En dat is niet door de minste gemaakt. Nee, we proberen zo veel mogelijk 'eigen' te houden aan ons boek. En daarom zijn we zo trots dat mijn zus, Jetty van Studio Silurian, de afgelopen tijd voor ons aan de slag is gegaan met het ontwerp.
Jetty mocht als eerste het manuscript lezen, om zo te begrijpen wat onze boodschap is en op welke manier we die willen publiceren. Op basis daarvan is zij aan het werk gegaan om een logo voor Ping! te creëren dat perfect past bij hoe Arnoud en ik ons werk graag zien.
Ook ligt er een omslag van het boek (bijna) klaar. Maar deze houden we nog even geheim.
Eén funfact uit het proces van ontwerpen: het blijkt dat de namen Arnoud Wokke en Sarah Sporken typografisch gezien even lang zijn. En dat is grappig, want onze namen hebben niet hetzelfde aantal letters. Komt dat even mooi uit!
Het artwork is meer dan een logo. Er zijn logo's in allerlei kleuren, er zijn primaire en secundaire kleuren, er zijn verschillende headers voor de nieuwsbrief en ook de tekst in video's gaat er anders uitzien. Het is een hele huisstijl. En we zijn er supertrots op!
Arnoud
Soms overstijgt de realiteit fictie. Onze hoofdpersoon, Emmy, maakt graag video's en is daar best wel succesvol mee. Wij zijn ook video's gaan maken om Ping! te promoten op Insta en TikTok. Dat gaat uitstekend - we zijn viral gegaan laatst.
Een video waarin ik uitleg dat ik echt niet Herman van Idols ben kreeg 317.000 views. De andere video's zijn veel minder succesvol, maar de views groeien. Waar in het begin er per video er rond 500 views waren, is dat nu gestegen naar ongeveer 1800 (de Herman-video niet meegerekend natuurlijk).
De vraag is wat we daaraan hebben. Op de korte termijn weten veel meer mensen van Ping! Op de langere termijn weten we beter hoe we video's moeten maken die mensen echt willen kijken. Wie dacht dat uitgevers nu ineens in de rij staan? Helaas.
Dank voor alle tips voor uitgevers, we nemen met iedereen contact op. Dat gaat lukken, we moeten alleen nog de juiste vinden. Of, als de juiste uitgever niet blijkt te bestaan, dan... ja, wat doen we dan?
We hebben in elk geval de eerste literatuurprijs al binnen. Althans, als je het ChatGPT vraagt. Ik had via een hidden-tag op de site een tekst toegevoegd over een niet-bestaande Vlaamse literatuurprijs die wij hadden gewonnen: de Dreft Literatuurprijs. Niet zichtbaar voor mensen, wel voor AI-modellen. En dat bleek: binnen een paar dagen hadden we deze prijs gewonnen volgens Chat. Gefeliciteerd aan onszelf!
Om dat te vieren hebben we een liedje gezongen, en met hulp van Randal Peelen tot een waar masterpiece gemaakt. Zien? Ga naar onze Tiktok of Insta, en krijg het niet meer uit je hoofd! |